Spor Günlüğü

Spor Gündemi İle İlgili Haberler, Yorumlar

Eskrim ve Mehmet Aslantuğ

Posted by sporgunlugu 13 Ocak 2007

Türkiye Eskrim Federasyonu olağan genel kurulunun ardından başkan olan Müminhan Bilgin ve ekibinin projelerini merakla beklerken, saçim öncesi beyanların inandırıcılığı konusundaki şüphelerimi haklı çıkaran bir gelişmeyi paylaşmak isterim.

Aralık ayında çalışmalara hız veren Müminhan Bilgin, medya ile de arasını iyi tuttu ve sık sık demeç verdi. Bu şekilde eskrim camiasına, TEF delegelerine de mesaj vermiş oldu. Her seçimde olduğu gibi, TEF seçimlerinde de vaatler havada uçuştu. Medyada da yer bulan bu vaatlerden biri çok ilgimi çekmişti.

Akşam gazetesinin Internet sitesinde yer alan bir haberde Müminhan Bilgin sanatçı Mehmet Aslantuğ‘u yönetim kuruluna alacağını ifade etmişti. Mehmet Aslantuğ‘un bu tür işlere karışmayacağını, daha doğrusu bir parti ile yakından ilgisi bulunan biri ile çalışmayacağını tahmin etmeme rağmen seçimin gerçekleşmesini bekledim. Ve yanılmadım. Kimsenin de bu habere itibar ettiğini sanmıyorum. Eğer Mehmet Aslantuğ, isminin bu şekilde medyada yer aldığından haberdar değilse, ona TEF yönetim kurulu için teklifte bulunulmamışsa, Müminhan Bilgin‘in bu davranışı ahlak dışıdır. Yok eğer Mehmet Aslantuğ‘a teklif götürülmüş ise, Aslantuğ‘un yönetim kurulu listesinde yer almamasının sebebi açıklanmalıdır.

Daha dakika bir, gol bir! Yönetim ve disiplin kurullarında spor ve hukuk uzmanlarını görünce içimde bir ümit doğmuştu. “Belki hayırlısı bu yönetim” demiştim. Ama listeyi tekrar gözden geçirince bu yönetimin olası icraatları konusunda şüphe duymaya başladım.

Söz konusu haberde yer alan seçim vaatlerini paylaşayım. Gelecek günlerde bunların nasıl gerçekleştiğini veya neden gerçekleşmediğini tartışırız. Müminhan Bilgin yönetiminin en kısa zamanda Master Plan’ı Internet sitesi aracılığıyla kamuoyuna duyurmasını diliyorum.

İşte Müminhan Bilgin’in vaatleri:

Bu sporu ilk başta pilot okullara ardından tüm okullara yayacağız. Güçlü sponsorlar bularak, adımlar atacağız. Yönetim kurulu üyeliğimize sanatçı-oyuncu Mehmet Aslantuğ’u alacağız. Bazı yönetmenlerden, dizilerindeki birkaç sahnede eskrimcilerin rol almasını isteyeceğiz. İnsanlarda merak uyandırmaya çalışacağız. Daha sonra sponsorları bu spora destek olacak noktaya taşıyacağız. Yılda 2.5 milyon dolar ile 5 yıl içinde eskrim sporunda dünyanın en önde gelen ülkesi oluruz.

Söz konusu haberin başında ise Müminhan Bilgin şöyle diyordu: “1923’ten beri eskrim kötü yönetildiği için hiçbir başarı gelmedi. Diğer tüm sporlarda iyi-kötü bir şey yapıldı, yapılıyor. Ama ata sporlarımızdan biri olan eskrimde hiçbir gelişme ve başarı yok. Hatta iyice dibe doğru gidiyor. Ata sporumuzun bu hali bizi üzüyor.

Benim merak ettiğim konu şu: Müminhan Bilgin, Erol Bülbül‘ün son döneminde yönetim kurulundaydı. İddia ettiği başarısızlık, hatta geriye gidiş, onun deyimiyle dibe vuruştan o da sorumlu değil mi? Bu son iki senede Müminhan Bilgin yönetimde ne yapmıştır? Yönetimin kötü gittiğini gördüyse hangi önerilerde bulunmuş, ne tür çalışmalar yürütmüştür? Kendisi yönetimde ne kadar aktif rol oynamıştır? GSGM’nin direktifi ile girdiği yönetim kurulunda sadece kağıt üzerinde mi yer almıştır? Eskrime kattığı değer nedir? Bilgin önce geride kalan iki senedeki icraatlarını anlattıktan sonra vaatlerde bulunmalıdır.

Bir Cevap Yazın

 
