Spor Günlüğü

Spor Gündemi İle İlgili Haberler, Yorumlar

Türkiye Eskrim Federasyonu Olağan Genel Kurulunun Ardından

Posted by sporgunlugu 13 Ocak 2007

Türkiye Eskrim Federasyonu Olağan Genel Kurulu en sonunda gerçekleşti ve yeni dönemde Türk eskrimine yön verecek Başkan ve kurulları belirlendi.

Olağan genel kurulda Müminhan Bilgin yeni başkan olarak seçildi.

Önce medyada yer alan haberi paylaştıktan sonra seçim ve oluşan kurullar hakkındaki görüşlerimi belirteceğim. Basında genel kurul sonucu tek ağızdan şu şekilde verildi:

Özerk olan Eskrim Federasyonu’nun 1. Olağan Genel Kurulu’nda, geçerli 142 oyun 72’sini alan Müminhan Bilgin, başkanlığa getirildi.

Angora Otel’de gerçekleştirilen ve divan başkanlığını Hüseyin Ar’ın yaptığı genel kurulda, eski başkan Erol Bülbül, Müminhan Bilgin ve Cemal Burnaz hazırladıkları listelerle başkan adayı olarak katıldılar. Erol Bülbül’ün listesinde de yer alan Cemal Burnaz, genel kurulda başkan adaylığından çekildiğini açıkladı ve seçimlere iki başkan adayı katıldı.

Federasyonun 166 delegesinden 143’ünün kurulan 3 sandıkta oy kullandığı seçimlerde, geçerli 142 oyun 72’sini alan Müminhan Bilgin, federasyonun yeni başkanı seçilirken, eski başkan Erol Bülbül ise 70 oy elde etti. Seçimlerde 1 oy da geçersiz sayıldı.

Öncelikle Müminhan Bilgin ve ekibini tebrik edeyim. Az bir farkla bile olsa seçimi kazandılar.

Genel kurul çok ilginç gelişmelere sahne olmuş. Kısa kısa bunlara değineyim.

Her ne kadar hazirun listesine ulaşmam mümkün olmasa da, Ankara dışından yeterli katılımın sağlanmadığını çok rahat iddia edebilirim. Aksini iddia eden hazirun listesini önüme koyabilir. Katılımın büyük çoğunluğunun da GSGM bürokratları ile GSGM’ye bağlı spor kulüplerinin delegelerinden oluştuğu da aşikar. Diğer kulüplerin yöneticilerinin kaçı Ankara’ya geldi acaba?

Genel kurul öncesinde ve sürecinde önemli kaymalar olmuş. Erol Bülbül ile ittifak kuracağı iddia edilen Cengiz Aydın, Müminhan Bilgin‘in listesinden yönetime girdi. Bu konuda yorum yapmayacağım.

Olağan genel kurula katılabilecek 166 delegeden 143’ü oy kullanmış. Müminhan Bilgin geçerli 142 oydan 72’sini alıp başkan olmuş. Bir oy da geçersiz sayılmış. O geçersiz oy acaba kime verilmişti? Her halukarda, Müminhan Bilgin iki oy değil, bir oy farkla başkan oldu. Zira, ona verilen oylardan biri Erol Bülbül’e verilmiş olsaydı, Erol Bülbül başkan olacaktı. O geçersiz oyun da nasıl verildiğini merak ettim. Bu kadar kolay bir işlemi hangi Allah’ın kulu yanlış yapabilir?

Acaba seçime tam katılım sağlansaydı, ya da bir kulüp daha seçime katılıp delege sayısı üç kişi artsaydı seçimin sonucu değişir miydi? Bilemeyiz. Şu an için Erol Bülbül’ün elindeki tek imkan, hukuk mahkemesinde genel kurulun iptali için dava açmaktır. Başkanlık başvuru sürecinin yeniden başlatılmasının delege listesindeki hatalarla ilgisi olmaması gerekir. İkisi ayrı değerlendirmeye tabi olması gerekirdi. Konuyla yakından ilgilenenlerin hatırlayacağı gibi, başkan adaylığına başvuru süresi bittikten sonra delege listelerinin yanlış yapıldığı iddia edilmiş ve bu listelerin tekrar gözden geçirileceği duyurulmuştu. Bununla birlikte, delege listeleri yeniden oluşturulurken tüm süreç tekrar başlatıldı. Bu konuda Erol Bülbül ne yapar bilemem.

Federasyonun sitesine girdiğimde ise ana sayfada seçimle ilgili hiçbir haber görmedim. Koskoca federasyonun yönetimi değişiyor ama seçimle ilgili tek bir satır yok. Kurullar sayfasına girdiğimde ise, yeni yönetimin listesi ile karşılaştım. Şimdilik yönetim, denetim ve disiplin kurullarının asıl ve yedek listesi belirtilmiş. Diğer kurullar yönetim kurulu kararı ile oluşturulacak.

Kurullardan yönetim kurulu ve disiplin kurulu hakkında bir araştırma yaptım. İlginç sonuçlara ulaştım. Google sitesi aracılığıyla yaptığım araştırmada umarım yanlış veriler elde etmemişimdir.

Önce genel bilgi vereyim:

1) Kurullarda telekom sektöründe çalışan üyelerin sayısı dikkat çekici. Müminhan Bilgin‘in bulunduğu Telekomunikasyon Kurumu ile Türk Telekom’un % 55’lik kamu hissesini elinde bulunduran Oger Telecom‘un TEF üzerindeki ağırlığı şiddetli bir şekilde hissedilecek. Bu üyelerin listesi şöyle:

a) Müminhan Bilgin: Telekomünikasyon Kurumu Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanı,

b) Doç.Dr. Hüseyin Altaş: Türk Telekom yönetim kurulu eski üyesi, Oger Telecom Yönetim Kurulu Üyesi (Türk Telekom’un yüzde 55’lik kamu hissesi Oger Telecom’a geçti),

c) Serhat Özeren: Telekomünikasyon Enerji Tüketici Hakları ve Sektörel Araştırmalar Derneği Başkanı, E – İmza Ulusal Koordinasyon Kurulu Üyesi, C5 Mobile Genel Müdürü,

d) (Emin olmamakla birlikte) Abdullah Gündüz: Türk Telekom Basın Müşaviri,

e) Dr. Mehmet Kömürcü: ICSID Hakemi ve Oger Telecoms Ortak Girisim Grubu Avukatı,

f) Av. İlker Ilgın: Türk Telekomunikasyon Kurumu Hukuk Müşaviri,

g) (Emin olmamakla birlikte) Av. Osman Açıkgöz: AVEA İletişim Hizmetleri A.Ş. avukatı.

2) Önemli sıfata sahip diğer isimler ise şöyle:

a) (Kadir) Serdar Taflan: İstanbul Hazır Beton Fabrikaları (İSTON) Genel Müdürü (?), İGDAŞ Eski Genel Müdür Yardımcısı

b) Ercan Duman: TMSF Hukuk Müşaviri

3) Samanyolu Eğitim Kurumları da TEF‘in yönetimine 2 üye ile katılıyor:

a) Ahmet Duvan: Samanyolu Eğitim kurumları’na bağlı Ülkü Ulusoy İlköğretim Okulu Beden Eğitimi Öğretmeni,

b) Tarık İnel: Samanyolu Eğitim Kurumları’na bağlı Özel Samanyolu Lisesi Beden Eğitimi Öğretmeni,

4) Özellikle disiplin kurulunda hukuk alanında söz sahibi olan öğretim üyelerine yer verilmesi çok iyi olmuş. Ancak sadece hukukçu akademisyenlerle de sınırlı kalınmamış. Eğitim alanında görev yapan üyelerin listesi ise şöyle:

Prof Dr. Bahtiyar Akyılmaz: Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi,

Doç.Dr. Hüseyin Altaş: Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğreyim Üyesi,

Yard.Doç.Dr. M. Onursal Cin: Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğreyim Üyesi,

Yard. Doç Dr.Yücel Ocak: Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Rektörlük Beden Eğitimi Bölüm Başkanı,

Aykan Ataseven: Konya Özel Selçuklu Abdullah Aymaz İlköğretim Okulu Beden Eğitimi Öğretmeni,

Ayrıca yukarıda belirttiğimiz beden eğitimi öğretmenleri de burada belirtilebilir.

5) Kurullarda dikkat çeken bir husus ise, kurulların genelde İç Anadolu Bölgesi, özellikle Ankara’dan seçilmiş olması. Ankara , Bolu, Eskişehir, Konya’dan gelen üyeler kurullarda çoğunluğu oluşturuyor.

Ege’de yer alan Afyonkarahisar’ın gönderdiği üç üyeden ikisi (Erol Avcıoğlu ve M.Gürel Yardım) ise lise müdürü. Bu iki müdürün eskrimle ilişkilerini bulamadım. Belki google’da yeterli bilgi bulunmuyor.

Yenişehir Gençlik ve Spor Kulübü ise iki üyeyle temsil ediliyor: Ömer Uçman ve Birsen Göksu.

TEF‘de yer alan diğer bir kulüp ise TEGEV. Cengiz Aydın ve Mehmet Karamete yıllar önce ara verdikleri TEF yönetimi macerasına yeniden başlıyorlar.

6) Federasyon kurullarında görev alacak kulüp yöneticileri, il temsilcileri, antrenörler ve hakemler ise şöyle:

Cengiz Aydın: TEGEV Başkanı,

Mehmet Karamete: TEGEV Genel Sekreteri,

Mustafa Kalender,

Barış Övünç,

Mehmet Uykun: Demirspor Kulübü Başkanı,

Halit Bostancı: Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kağıtspor Kulübü Başkanı,

Birsen Göksu: Yenişehir Gençlik ve Spor Kulübü Eskrim Antrenörü,

Ömer Uçman: Yenişehir Gençlik ve Spor Kulübü Asbaşkanı,

Haluk Demirkan: İstanbul Eskrim İl Temsilcisi,

Ahmet Serhat Beyendik: Konya Eskrim İl Temsilcisi,

İlhami Özdemir: Bolu İl Temsilcisi.

TEF Ana Statüsü’nün 29. maddesine göre,  Federasyon Başkanı, Denetleme ve Disiplin Kurulu üyeliğine seçilenler ile Başkan vekilliğine veya Hakem Kuruluna atanan üyelerin, varsa kulüpleri ile olan ilişkileri kesiliyor (md. 29/II). Yukarıda ismi yer alan kişiler TEF‘in yönetim kurulu listesinde yer aldıkları için, kulüpleri ile ilişkileri kesilmeyecek. Bununla birlikte, federasyonda görev alan kimselerin kulüplerde yöneticilik veya antrenörlük yapmaması gerektiğini düşünüyorum. Federasyon yöneticisi olarak tarafsız ve bağımsız hareket etmesi gereken kimselerin kulüplerle organik bağ içinde olmaması gerekir. Bu kimseler şeklen bile tarafsız ve bağımsız kimlik arz etmeyeceklerdir. Kulüplerinin menfaati söz konusu olduğunda onların tarafsız davranacağını kim iddia edebilir? Bu tür üyeleri barındıran bir federasyon diğer kulüplere nasıl güven aşılayacaktır? Etik açıdan, söz konusu kulüp yöneticilerinin kulüplerinden istifa etmeleri gerektiğini söyleyeceğim. Herkes gülecek. Gülenler de haklı. Seçimde olanlara bakın!

Aşağıda yönetim, denetleme ve disiplin kurullarının listeleri yer almaktadır. Sadece yönetim ve disiplin kurulları ile ilgilendiğim için bu kurulların üyeleri hakkında açıklama bulacaksınız. Tanıdığım, hakkında google’da bilgi bulamadığım kişiler hakkında açıklama koymadım. Söz konusu açıklamalar ise, tekrar belirteyim, google’da bulduğum sonuçlar dikkate alınarak yazılmıştır. Bazı isimlerle ilgili birden çok kişinin bilgisine ulaşınca, TEF‘de yer alması en muhtemel kişiyi listeye koydum. Yanılıyorsam, lütfen beni düzeltin.

YÖNETİM KURULU

1) Müminhan BİLGİN
Telekomünikasyon Kurumu Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanı
Trabzon milletvekili aday adayı
Trabzonspor eski yönetim kurulu üyesi

2) Doç.Dr. Hüseyin ALTAŞ

Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğreyim Üyesi

Oger Telecom Yönetim Kurulu Üyesi (Türk Telekom’un yüzde 55’lik kamu hissesi Oger Telecom’a geçti)

Türk Telekom yönetim kurulu eski üyesi

3) (Kadir) Serdar TAFLAN

İstanbul Hazır Beton Fabrikaları (İSTON) Genel Müdürü
İGDAŞ Eski Genel Müdür Yardımcısı (İGDAŞ operasyonu sebebiyle ifadesi alınmış)

4) Serhat ÖZEREN
Telekomünikasyon Enerji Tüketici Hakları ve Sektörel Araştırmalar Derneği Başkanı
E – İmza Ulusal Koordinasyon Kurulu Üyesi
C5 Mobile Genel Müdürü
Erenet  ve Eretek şirketlerinin Genel Müdürü

5) Ahmet DUVAN

Samanyolu Eğitim kurumları’na bağlı Ülkü Ulusoy İlköğretim Okulu Beden Eğitimi Öğretmeni

(Mustafa Kalender ile çalışıyor)

6) Mustafa KALENDER

7) İlhami ÖZDEMİR
Bolu İl Temsilcisi

8- Cengiz AYDIN

9) Mehmet KARAMETE

10) Ali DOĞAN

11) Barış ÖVÜNÇ

12) Ahmet Serhat BEYENDİK

Konya Eskrim İl Temsilcisi
13) Mehmet UYKUN
Demirspor Kulübü Başkanı
Türkiye Futbol Antrenörleri Derneği eski yönetim kurulu üyesi

14) Mustafa YAVANOĞLU

15) Halit BOSTANCI
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kağıtspor Kulübü Başkanı

YÖNETİM KURULU YEDEK

1) Haluk DEMİRKAN
İstanbul Eskrim İl Temsilcisi

2) Tarık İNEL
Samanyolu Eğitim Kurumları’na bağlı Özel Samanyolu Lisesi Beden Eğitimi Öğretmeni

3) Birsen GÖKSU
Yenişehir Spor Kulübü Eskrim Antrenörü

4) Erol AVCIOĞLU
Afyonkarahisar Merkez Gazi Endüstri Meslek Lisesi Müdürü

5) M.Gürel YARDIM
Afyon Lisesi Müdürü

6) Mümin ŞEN

7) Yard. Doç Dr.Yücel OCAK
Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Rektörlük Beden Eğitimi Bölüm Başkanı

8 –  Ömer UÇMAN
Yenişehir Gençlik ve Spor Kulübü Asbaşkanı (Satranç Şube Sorumlusu)

9) Dr. Kamil HAMSİCİ
Sakarya Sağlık Müdürlüğü Yataklı Tedavi Hizmetleri Şube Müdürü

10) Aykan ATASEVEN
Konya Özel Selçuklu Abdullah Aymaz İlköğretim Okulu Beden Eğitimi Öğretmeni

11) Dr. Mehmet TOPSAKAL
Kastamonu İl Sağlık Müdürü

12) Suat ŞENER

13) Hüsnü Alpkan GÜNAY

14) Abdullah GÜNDÜZ
Türk Telekom Basın Müşaviri

DİSİPLİN KURULU

1) Prof Dr. Bahtiyar AKYILMAZ
Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi

2) Yard.Doç.Dr. M. Onursal CİN
Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi

3) Dr. Mehmet KÖMÜRCÜ
ICSID Hakemi
Oger Telecoms Ortak Girisim Grubu Avukatı

4) Av. İlker ILGIN
Türk Telekomunikasyon Kurumu Hukuk Müşaviri

5) Ersin TÜRK
DİSİPLİN KURULU YEDEK:

1) Av. Osman AÇIKGÖZ

2) Av. Bekir EREN

3) Av. Fadime YILMAZ

4) Ercan DUMAN
TMSF Hukuk Müşaviri

5) Kubilan ERTUĞRUL

Yazıma son verirken, Milliyet’in iki usta spor muhabirinin son iki günde çıkan yazılarına atıf yapmak isterim:

İlk yazı Ercan Güven‘e ait. Güven, yazısına aşağıdaki paragrafla başlıyor. Futbol Federasyonu’nu atın, herhangi bir federasyonun ismini koyun!

“Oy” dediğin “vicdan” ve “çıkar” muhasebesi.
“İmza”, namus sigortası.
Her ikisi de son derece “kişisel” yani.
Lakin konu Futbol Federasyonu tercihi olunca, “vicdandan muhasebeyi çıkarıyor” bazıları; “namusa imza değil takla” attırıyor…
Hepimizin sigortaları atıyor.
Bu yüzden genel kurul üyesi olan her vatandaş, verdiği oyu da attığı imzayı da “gerekçelendirmeli”.
“Şu imzayı atıyorum; çünkü şuna inanıyorum”…
“Şu adayı tercih ediyorum; şu yüzden”…
Neden?..
Verdikleri oylar, her ergen vatandaşın doğal olarak sahip olduğu türden hak ve sorumluluk değil… Attıkları imzalar, babalarından kalan malları satmak için hiç değil; bir camiayı temsilen.
Camianın vicdanı. Camianın çıkarı. Camianın namusu.
O camiaların toplamı da biziz… Hepimiz.
Bir adamın oyu beleş gezilerle, pohpohla, kişisel menfaatle veya korkuyla değişiyorsa bilmeliyiz.
Dün seçtiğine bugün “git” diye imza atıyorsa, hem minnet hem ihanet içindeyse, işin içinde baskı mı var, çıkar mı, bu çıkar camianın mı, o adamın mı, yoksa vatan ve millet aşkı mı ağır bastı; çıksın açıklasın.

Ikinci yazı ise Cemal Ersen‘in. “İktidara Muhalefet Etmek” başlıklı yazıya http://www.milliyet.com.tr/2007/01/13/spor/yersen.html linkinden ulaşabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

 
