Spor Günlüğü

Spor Gündemi İle İlgili Haberler, Yorumlar

Türkiye Eskrim Federasyonu Hakkında Anket

Posted by sporgunlugu 21 Ekim 2008

Pekin Oyunları’nın ardından, yaz oyunlarına dahil spor branşlarının federasyonları seçime gitmeye başladılar. Bugüne kadar birçok federasyonun yönetimi değişti. Yavaş yavaş sıra diğer federasyonlara geliyor.

Biz de yakından ilgilendigimiz eskrimle ilgili olarak federasyonun calismalarina yonelik bir anket duzenleyelim dedik.

Anket sorusu çok basit: “Türkiye Eskrim Federasyonu’nu başarılı buluyor musunuz?”

Anketin altına isterseniz yorum da bırakabilirsiniz.

Bu anket TEF’in genel kurulunun yapılacağı güne kadar devam edecek.

ÖNEMLİ AÇIKLAMA:

Bilmediğim bir sebeple, ankete verilen link çalışmamaktadır. Bazı üyelerimiz hala sonuçlarla oynandığını iddia edip duruyorlar. Bu paranoyadan vazgeçin artık.

Size anketin diğer linkini veriyorum. Oradan sonuçları takip edebilirsiniz.

http://answers.polldaddy.com/poll/1027300/

12 Yanıt to “Türkiye Eskrim Federasyonu Hakkında Anket”

  1. ümit said

    federasyonu hizmetlerin ve başarıların internet sitesinden takip etmekteyim saynı başkada cnn türk de dinleme imkanım oldu güzel başarılara imza atmaktalar menfat için değil gerçekten ülkemizin sesin duyurmak ve bayrağımız göndere cektirmek için çalıştıkları gercek bundan sonrada daha büyük başarılara imza atacaklarına inanıyorum eskrim dünya şampiyonası 2009 yılında türkiyede olacak olmasıda bunun bir göstergesidir

  2. Hasan Kavanoz said

    Eskrim;tanımı ve spor anlayışı ile hayatımıza yeni girmesine nazaran,bu kısa zaman içinde gerek içimizde gerekse bu sporun asil duruşu,ve federasyon yetkililerinin bu duruşa katığı daha asil ve yoğun çalışma temposu,gerekse camianın bir bütün oluşu,tüm bu göstergeler ışığında Türkiyede bu da yapılıyormuş dercesine bu özveri,bu fedakarlık,bu iyi gelişmeler herşeyden önce ülkemiz adına insana gurur ve kişilik kazandırmaktadır.Her şeyden önce yeni yapılanmakta olan ve her geçen gün büyüyen gelişen bu camianın,ülkemize katacağı daha çok değerler ve hizmetler olacağından hiç şüphem yok.
    Bu yapılanmalar şu anki federasyonun olağanüstü gayretleri ve destekleri ile olmaktadır.Ben şahsım adına,Tabzon şehri adına,Ülkemiz adına ve en önemlisi teminatımız olan gençlik adına daha mükemmel çalışmalar olacağına yürekten inanıyor ve tüm kalbimle Eskrim Federasyonu na şükranlarımı sunuyorum.
    Hasan KAVANOZ

  3. oznur tunali said

    etkinlikleri, yurt ici yurt disi musabaka basarilari ile cok cok basarili buluyorum.

  4. Yurt dışı başarıları konusunda bir kere daha düşünün derim.

  5. Eskriminal said

    Siz hiç Akdeniz şampiyonasında altın madalya kazandınız mı? Mert UZUNAY’a, ailesine, hocasına saygısızlık yapıyorsunuz.

  6. Siz hiç yazıları sakince okudunuz mu?

    Diğer siteyi de takip ettiğinizi biliyorum. Oradaki yazılarla dalga geçildiğinde alkış tutuyorsunuz. Ancak sizin bu yukarıdaki görüşünüzü geçersiz kılacak görüşlerimi görmezden geliyorsunuz.

    Ben sizin bu yaklaşımınızı kötü niyetli buluyorum.

    Bir okurumuz milli takımın seçimini eleştirmiş ve federasyonu sert bir şekilde eleştirmişti. Bu eleştiriyi eskrim-tur grubuna da gonderdim. Orada elestirilere bir yanit vermediniz. Orada çok sert sözler vardi bence. Ona yanıt verebildiniz mi? Veremediniz. Bana ettiğiniz lafların onda birini edebildiniz mi? Hayır. Sebep? Bilmiyorum. Belki yakından tanıdığınız biriydi. Cesaret edemediniz ya da aranızı bozmak istemediniz. Ben ise sizin rahatça saldırabileceğiniz biriyim. Sizin için bir tehdit oluşturmuyorum.

    http://eskrimaktuel.wordpress.com/2008/11/04/milli-takim-nasil-secilmeli/ linkindeki yazımda söz konusu eleştirilere yönelik aşaıdaki paragrafları yazdım:

    “Bence milli takımın klasmana göre seçilmesi en objektif yöntemdir. Belki sorun klasmanın belirlenmesinde. Geçen sene alınan puanların taşınması, sene içinde çok fazla turnuva düzenlenmemesi sebebiyle sporcular arasındaki farkın açıkça ortaya çıkmaması gibi etkenler klasmanın etkinliğinin şüpheyle karşılanmasına sebep olabilir. Bu olasılıkların geçerliliği elbette tartışma konusudur.

    Ayrıca federasyondan bir anda uluslararası başarılar beklenmemeli. Eğitime büyük önem veren ve geleceğe yatırım yapan federasyonun mucize yaratması mümkün değil. Bir senede hangi federasyon sıfırdan Avrupa şampiyonu yetiştirebilir? Eleştirilerde biraz insaflı olmak lazım.

    Açıkçası ben Mert Uzunay‘ın derecesini takdirle karşıladım. Avrupa ve Dünya Şampiyonaları’nda üçüncü tura çıkan kaç Türk eskrimci bulunmaktadır?”

    Son paragrafı tekrar okuyun!

    Mert Uzunay’ı destekledim. Onun derecesini bir başarı olarak kabul ediyorum. Akdeniz Şampiyonası’ndaki derecesinden bağımsız olarak sadece bu şampiyonadaki derecesi bile başarıdır.

    Siz ve sizin gibiler bir hata buldunuz mu yüklenmeyi, dalga geçmeyi marifet biliyorsunuz. Federasyonu övebilirsiniz. Bazılarınız yağcılık da yapıyor. Eleştirmiyorsunuz. Eleştiremiyorsunuz.

    Bu Şampiyona ile ilgili olarak federasyonun çalışmalarını, sporcuların performansını kötüleyen tek bir cümlem olmamıştır. Aksine, federasyonun bir anda mucize yaratamayacağını ifade ettim. Federasyonu sadece sitesinde sonuçları açıklamadığı için eleştirdim. Eleştirmeye de devam edeceğim.

    Ancak siz ve sizin gibiler kötü sonuçların yazılmasına bile tahammül edemiyorsunuz.

    Ben Mert Uzunay’ı ve bütün sporcuları tebrik ediyorum. Onlar milli formayı ıslattılar. Hiçbirinin Amsterdam’a keyif yapmak için gitmediğini biliyorum. Derslerini bir kenara bırakıp aylardır bu şampiyonaya hazırlanıyorlardı.

    Ancak başarısız sonuçların da tartışılması gerek. Bir sporcu ilk turda elenebilir. Olabilir. Ancak klasman sonuncusu olarak eleniyorsa bir şeylerin gerçekten ters gittiğini kabul etmek gerekir.

    Başarısız sonuçlardan sporcular sorumlu değildir. Bu bir sistem sorunudur. Bu sonuçlardan federasyon sorumludur. O okuyucumuzun dediği gibi, federasyon başarısız sonuçları en az başarılı sonuçlar kadar sahiplenmelidir.

    Sizler de demagoji yapacağınıza, “başarısız olduk” demeyi bilip, “bunu nasıl düzeltebiliriz?” diye düşünmeye bakın.

    Beni eleştirerek, benimle dalga geçerek hiçbir yere varamazsınız. Belki bir şekilde tatmin olursunuz. Birbirinize “ne güzel laf ettin. Verdin ağzının payını” gibi methiyeler düzersiniz. O sizin beğeninizdir. Bir şey diyemem.

    Kendinizi kandırabilirsiniz. Bir yere kadar camiayı veya spor kamuoyunu da kandırabilirsiniz. Ama zaman gelir ve gerçek ortaya çıkar. Tıpkı bu Avrupa Şampiyonası gibi.

    Bu şekilde davranarak federasyonu desteklediğinizi sanıyorsunuz belki. Ama zarar veriyorsunuz. Farkında değilsiniz. Siz, terbiyesizce yazılmış mesajları destekleyerek, onların altına imzanızı atıyorsunuz. Federasyon da bu tür davranışlar sergileyenlerin saldırgan tavrıyla aslında yara alıyor.

    Cümleleri ayıklayıp saldırganlık yapmak yerine bütün yazılanları değerlendirip amacı anlamaya çalışsaydınız bu şekilde yorumlar yazma, saldırma ihtiyacı hissetmezdiniz. Sizi bilemem ama bazılarının beyni bu akıl yürütmeyi yapacak olgunlukta değil zaten.

  7. Evet elimden geldiğince tüm yorumları okumaya çalışıyorum.Başarıda bizim,başarısızlıkta.Ben elimden geldiğince kimseye sataşmadan kendi fikirlerimi ve izlenimlerimi, yansıtmaya çalışıyorum önce bu böyle biline.Ortada bir başarısızlık varsa bunu genel anlamda konuşmamız gerekir.Sevgili dostlar daha dün olimpiyat ta döküldük tabiri caizse ordaydık ama yokyuk arena da.Tek tük başarılarla teselli aradık.büyüklerimiz spor yazarları çıktı nutuk attılar,şöyle oldu,böyle oldu,ben onu bunu bilmem bilemem,her zaman aynı şeyi savunacağım.
    Spor denen olguyu Türkiye şartlarında bir iş,bir ekol bir geçim kaynağı,bir güven duvarı yapmadığımız sürece biz hep böyle tartışır dururuz.Bu kimsenin tekelinde olan bir olgu değil olimpiyat dan bu güne ne adım atılmış ne yenilik çıkmış,ne yapılmış büyüklerimiz güzel fırçalar attı herkes attı tuttu,biz iş yapmıyoruz arkadaşlar ülke olarak hiçbirşey yapmıyoruz Eskrimi daha telafuz edemeyen illerimiz ve insanlarımız var,Topyekün sporu ve spor dallarını şu insanlara anlatalım getirilerini götürülerini bir ortaya koyalım ama yok niye olmadı,niye başaramadık.Biz ancak soru ve sorun üretir onları çözene kadar da eloğlu işi alır götürür,
    Demem şu ki arkadaşlar,şu spor denen dünyanın en güzel olgusuna ve faaliyetine gereken değeri artık versin devletimiz bir dizi kanun mu çıkarır,yasamı düzenler ne yapacaksa yapsın ama halisane yapsın,Ben sporcu kafilesi getirirken bir koltuğa iki kişi oturyorum bir tas çorba ile sporcuyu maça çıkarıyorum çünki sistem yemeğe yatağa günlük 20 ytl veriyor..Bir yerden başlansın artık.Okullardaki beden eğitimi dersleri ne işe yarıyor hala bilemiyorum,neden şu branşları sokamıyorlar okullara bu çokmu zor bir beden dersinde otuz çocuk var 10 sporcu çıkar herhalde oradan yeteneğene görede yönlendirirsin..Acaba olmazmı bırakalım bu çürümüş kokmuş sistemde kısır tartışmaları önümüze bakalım.Biz hep arkaya baka baka bu günlere geldik.Günübirlik kararlar,günübirlik başarılar peşinde koşmayalım artık.
    Kokuşmuş siyaset,çıkarcılar,menfaatçiler suni gündemci medya patronları,ve futbol da futbol diyen bu zihniyetle biz bir arpa boyu yol alamayız.
    Ve ben 43 yaşındayım daha hiçbir ulusal gazetede Eskrim ismini duymadım,bu teknolojik sistemde bu nasıl olur bunu da aklım almıyor,manşetler sporu veriyor ama yanlızca “FUTBOL” deli manyak uçuk paralar akıyor nice kaynaklar aktarılıyor ben diyorum ki YÜZDE bir ayrılsa eskrim ve tüm branşlara hayır belkide futbolun çöpe attığı paraların yüzde biri olsa şimdi nice spor dallarını herkes tanır,çocuğunuda yollardı.
    Olay bu arkadaşlar birazda bunu tartışalım ve yoğuralım o federasyon bu federasyon işi değil bu.Önce aş lazım sonra gelecek sonra başarı,Bu insanlar ve teminatımız gençler gelecek arıyor kimlik arıyor,Oysa ne güzel bir kimlik “SPORCULUK” oysa ne güzel bir çocuğu bu yönde adam gibi destekleyip eğitmek.Bu zormu?bu kadar.
    En iyiyi örnek alrak güzeli bularak kalıplarımızın dışına çıkmalıyız.Yabancı sporcu sabah çantasını alıp sırtına antremanına gidiyor bunu yaparkende giyeceği eşofmanı ayakkabıyı çalışacağı materyali okulu işi, aşı yarının ödevini anne babasını vs vs düşünmüyor ve bu sporcular günde altı saat periyodik antrenman yapıyor,Bizim sporcularımızda haftada altı saat,korkunç bir uçurum sonra sen başarı bekle gelişim bekle ne beklersen bekle uyanalım lütfen çok kolay bir soru ama günde altı saat çalışanmı kazanır haftada altı saat çalışanmı??
    Eskrim yeni yayılıyor yeni yapılanıyor bu bir şanstır federasyon içinde sporcu içinde bari bunu doğru yönlendirelim yapı taşlarını daha sağlam atalım derim.Önce tanıtalım basında,TV de meydanlarda yollarda,çocuklar için eskrimi bir oyun muş gibi anlatalım aileleri bilinçlendirelim bir haber bültenine ESKRİM haberi koyalım en azından ne yapıldığını bir akşam haberlerinde Türkiye’ye 2 dk anlatalım.Yok olmazmı diyecekler, sanmam!!Ben bunca yıldır haberlerde Eskrim hiç duymadım,ama duymak isterim çocuklarımız için bu yeni bir nefes yeni bir soluktur,yozlaşmış dejenere olmuş bir takım faaliyetlerden daha asil ve daha düzgün hiç değilse.
    Günü kurtarmak iş değil arkadaşlar geleceğe yatırım yapmak asıl mesele bu,onun için SPOR ülkemizde birkaç dalda olduğu gibi bir iş olmalı çalışılan emek verilen ve gerektiğinde hesabı sorulan bir iş kolu olmalı,
    Bütün temennim ülkemizi her braşta en iyi yerde görmektir bu ulusça hepimizin temennisidir,bir kez daha söylemek ihtiyacı hissediyorum biz bunca olumsuzluklara rağmen çok iyi yerdeyiz diye düşünüyorum,buda kanımızın asaletindendir eğer şartlar ve imkanlar müsait olursa neler yapacağımızı kimseler hayal bize edmez inanın edemez.
    SAYGI VE SEVGİLERİMLE

  8. yalçın polatkan said

    Orman yangını çıkması için bir kıvılcım yeterlidir.
    ama orman yoksa ortada, kıvılcım söner.
    Konya nın eskrim geçmişi çok iyidir pek çok milli sporcu yetiştirmiştir. sporcu potansiyeli oldukça fazladır ve yetenekli gençlerle doludur. yıllar sonra konya ya bir kıvılcım atıldı bugün tarihe yazılacak başarı elde edildi.(Yusuf Barsboğanın idarecilik ve antrenörlük kariyerini burada hatırlatmadan geçemeyeceğim) Mert UZUNAY adlı sporcu keşfedildi. (Mert kardeşime buradan başarılar diliyorum ve tekrar derecesinden dolayı kendini tebrik ediyorum)
    Gelelim saadete; Sanıyorum bugün Konyada eskrim sporu yapmak gittikçe olanaksızlaşmaya başlıyor bu yazımı bazı çevreler kasıtlı bulabilir ama benim amacım bu başarının devamı için Konya ya yardım ve destek verilmesi gerektiğini hatırlatmaktır, zira geriden gelen daha çok Mertler var konya da
    Saygı ve sevgilerimle,

    Yalçın POLATKAN

  9. maipenrai said

    öncelikle eskrimi sürekli takip eden birisi olarak ilk başta bir kurumun başarısı hakkında yorumlarınızı sunarken bu derece seviyesiz anlamsız yorumlar olduğu için sizleri kınıyorum. resmen sınıf tahtasına çevirip karalama kampanya sı başlatılmış durumda ama emin olun ki hak ve emek dogru yerini yine bulacaktır.Birbirini tanıyan insanların yüzlerine gülüp buralarda arkalarından atıp tutan bazı edepsiz şahıslar malesef ki ezikliklerini ancak burada gösterebiliyor. Amsterdamı örnek gösterek bilmiş taslayıp karalama yapacağınıza 2 sene önce ne kadar sporcumuz vardı şu an ne kadar var onu bi öğrenin.Aslında biliyorsunuz ama çıkarlarınız için işinize gelmiyor tabiki.soner sen ve senin gibiler bu tur sayfalar ve başarıların ağırlığı altında ezilip gidiceksiniz. ne yazık ki bu ülkede senin gibi insanlarla birlilkte yaşıyoruz…

  10. “Eskrimi takip eden biri” derken, yonetici misiniz?

    Burada karalama kampanyası yapılmıyor. Sitenin tamamını okusaydınız federasyonun bazı icraatlarının övüldüğünü, desteklendiğini görürdünüz.

    Siz körü körüne federasyona bağlanmışsınız. Hatalarını, eksiklerini, en kötüsü, taraflı ve adaletsiz davranışlarını görmezden geliyorsunuz.

    Amsterdam’a götürülen sporcu sayısından bahsediyorsunuz. Sayı çok arttı. Haklısınız. Peki bu tek başına büyük bir başarı mı? 2 sene önce federasyon özerk değildi. Sponsorları yoktu. Siz kalkmış elmayla armudu karıştırıyorsunuz. Bilgin yönetimi özerk federasyonun ilk yöneticileri olma şansını elde ettiler. Dönemler arasında kıyas yaparken tüm şartları dikkate almalısınız. Demagoji yapmayın!

    Amsterdam’a götürülen sporcular kadar, oradaki fiyaskolar da bu federasyonun eseri değil mi? Siz oradaki dereceleri başarı olarak mı görüyorsunuz? Daha beteri, iki takımın sahadan çekilmesi hangi federasyon zamanında görülmüş. 2000’de piste çıkmayan takımın antrenörü ve oyuncuları ceza almışlardı. Bilgin federasyonu hala rapor bekliyormuş. Bu mu başarılı federasyon?

    Muhalif kulüpleri ezen, yarışmalara katılmalarını engelleyen, MHK başkanına darp uygulamaya çalışan yöneticilere sahip bir federasyona başarılı mı diyorsunuz?

    En azından ben federasyonun sadece kötü yönlerini göstermiyorum. Olumlu çalışmalarının altını da çizip duruyorum. Başkaları da eleştirilerini yazıyorlar. Onları da doğrudan doğruya yayınlıyorum.

    Ben hiçbir zaman bir şahsı hedef almadım. Ancak siz beni, sizin beğenmediğiniz görüşleri yazan diğer insanları aşağılamaya çalışıyorsunuz. Seviye farkı da burada ortaya çıkıyor.

    Ben de sizin gibi gözü bağlı, iktidar yanlısı, eleştiriye tahammül edemeyen insanlarla yaşamak zorundayım. Maalesef!

  11. soner said

    Yine çıktı ortaya can sıkan!
    Nerden sıkıştı eskrime, bu can sıkan . Bari buz patenini deneseydi,hiç olmazsa buz’u buzdolabında görmüştür,yabancılık çekmezdi ,hoş ordada döktüğü yağına basıp ayagı kaymazsa.

  12. soner said

    Sayın spor günlüğü,”eskrimi takip eden biri ”derken kendini değil,seni kastetmiş, türkçesinin bozukluğu ve sürekli aynı kelimelerde ,cümle kuruluşlarındaki hatalı benzerlikler ,zaten onun kimliğini deşifre ediyor.Farklı biri zannetme zaten onun eskrimi falan takip ettiği yok,neyin peşindeyse.

Bir Cevap Yazın

 
